Školní rok 2020/2021
Úspěšnost našich absolventů při přechodu na víceletá gymnázia
- Z 15 žáků 5. ročníku se zúčastnilo přijímací zkoušky na víceleté gymnázium 14 žáků, z toho 11 bylo přijato.
Národní testování 5. ročníků (citováno z výsledkové zprávy):
- Výsledky vašich žáků v českém jazyce řadí vaši školu mezi 10 % nejúspěšnějších škol v testování
- Výsledky vašich žáků v matematice řadí vaši školu mezi 10 % nejúspěšnějších škol v testování.
- Výsledky obecných studijních předpokladů a v anglickm jazyce nnaleznete v přiložené analytické zprávě ZDE.
Cambridgeské zkoušky (www.cambridgeenglish.org):
- Ve školním roce 2020/2021 se cambridgeských zkoušek zúčastnilo 17 žáků naší školy, kteří v průměru dosáhli těchto výsledků (maximum je 5 bodů):
Reading and writing | Listening | Speaking | |
Úroveň Starters | 4,75 | 4,3 | 5,0 |
Úroveň Movers | 4,6 | 5,0 | 5,0 |
Úroveň Flyers | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Česká školní inspekce zhodnotila distanční výuku na ZŠ Didaktis
Počátkem března 2021 nás "distančně" navštívila Česká školní inspekce (dále jen ČŠI). V rámci projektu, jehož cílem bylo sledovat aktuální úroveň on-line výuky na školách a vyhodnotit formu distanční výuky jako takové, inspektoři ČŠI navštívili v naší škole 10 on-line hodin u 10 vyučujících. Obsáhli tak téměř celý učitelský tým. Zaměřili se nejen na cíle, obsah a formy vzdělávání, ale i na dovednosti a zapojení žáků. I pro nás bylo užitečné vyslechnout si zpětnou vazbu a srovnání s jinými školami.
Podle zjištění ČŠI má ZŠ Didaktis:
- nadstandardně obsáhlou škálu nabízených online hodin (povinné předměty, AJ konzultace, ŠD, výchovy, rodilý mluvčí),
- velmi dobře sestaveny rozvrhy pro jednotlivé ročníky, co do počtu online hodin i do skladby jednotlivých dnů,
- velmi zdatně doplněnou online výuku (synchronní) úkoly v Google classroom (asynchronní).
Dále naše škola:
- a jednotliví vyučující nabízejí nadstandardně možnosti konzultací pro žáky i pro rodiče,
- dbá na celkový rozvoj žáka, vyhlašuje výzvy, soutěže, dobrovolné meety pro spolužáky,
- zajistila jednotné online prostředí pro distanční výuku,
- sleduje a vede vyučující ke vzájemnému sdílení, ke zpětné vazbě, pořádá pravidelné porady, hospitace.
ČŠI si všímala také pedagogické činnosti učitelů a posuzovala rovněž zapojení či motivaci samotných žáků v on-line výuce. Podrobnější hodnocení od ČŠI naleznete ZDE.
Ve srovnání s ostatními školami, které inspekce navštívila, a bylo jich opravdu dost, jsme podle ČŠI obstáli na výbornou.
Účast v logické olympiádě:
Logická olympiáda je soutěž pořádaná Mensou České republiky založená na logických úlohách, jejichž řešení vyžaduje samostatný a kreativní přístup. Nerozhodují zde naučené znalosti, ale schopnost samostatného uvažování a pohotového rozhodování. Logická olympiáda je svým pojetím unikátní soutěží, protože se nejedná o znalostní soutěž, ale o soutěž rozvíjející především schopnost samostatného logického uvažování.
Trocha statistiky:
- 12 5098 řešitelů z celé ČR
- z toho 2 066 jich bylo z Jihomoravského kraje
- z toho 33 žáků 1. - 5. ročníku z Didaktisu
- z toho 24 jich bylo mezi 75% nejlepších řešitelů základního kola
- 1 mezi 5 % nejlepších řešitelů základního kola