Výsledky vzdělávání
Naším cílem je budovat a rozvíjet společnými silami školu, ve které děti získávají vědomosti a dovednosti potřebné pro život v současném světě a přitom jsou spokojené a šťastné a do školy se vždy těší. Abychom si ověřili, nakolik se nám daří dosahovat některých z těchto cílů, pravidelně se účastníme národních srovnávacích testů a naše žáky vysíláme s ohledem na jejich nadání do vybraných soutěží.
Zde naleznete výsledky, kterých naši žáci dosáhli:
aším cílem je budovat a rozvíjet společnými silami školu, ve které děti získávají vědomosti a dovednosti potřebné pro život v současném světě a přitom jsou spokojené a šťastné a do školy se vždy těší. Abychom si ověřili, nakolik se nám daří dosahovat některých z těchto cílů, pravidelně se účastníme národních srovnávacích testů a naše žáky vysíláme s ohledem na jejich nadání do vybraných soutěží.
Zde naleznete výsledky, kterých naši žáci dosáhli:
aším cílem je budovat a rozvíjet společnými silami školu, ve které děti získávají vědomosti a dovednosti potřebné pro život v současném světě a přitom jsou spokojené a šťastné a do školy se vždy těší. Abychom si ověřili, nakolik se nám daří dosahovat některých z těchto cílů, pravidelně se účastníme národních srovnávacích testů a naše žáky vysíláme s ohledem na jejich nadání do vybraných soutěží.
Zde naleznete výsledky, kterých naši žáci dosáhli:
Školní rok 2021/2022
Výsledky přijímacích zkoušek na víceletá gymnázia - žáci 5. tříd mají za sebou několik napínavých dnů. Uspět u přijímacích zkoušek v období silných ročníků je opravdu velký úspěch. O to větší radost máme z našich páťáků, kterým se většinou podařilo uspět současně na dvou školách a mohli si tedy vybírat.
Z 22 žáků 5. ročníku si přijímací zkoušky vyzkoušelo 19. Z těchto bylo přijato 13 žáků, což je úspěšnost téměř 70 %. V porovnání s celorepublikovým průměrem 10 % nezbývá než všem velmi pogratulovat. V neposlední řadě děkujeme učitelům a rodičům, kteří měli velký podíl na jejich přípravě.
Národní testování 5. tříd 2021/2022
Výsledky vašich žáků v českém jazyce řadí vaši školu mezi 10 % nejúspěšnějších škol v testování.
Výsledky vašich žáků v matematice řadí vaši školu mezi 10 % nejúspěšnějších škol v testování.
Národní testování 3. tříd 2021/2022
Výsledky vašich žáků v českém jazyce jsou lepší než u 80 % zúčastněných škol.
Výsledky vašich žáků v matematice jsou lepší než u 80 % zúčastněných škol.
Výsledky vašich žáků v anglickém jazyce řadí vaši školu mezi 10 % nejúspěšnějších škol v testování.
Logická olympiáda
Logická olympiáda je soutěž pořádaná Mensou České republiky založená na logických úlohách, jejichž řešení vyžaduje samostatný a kreativní přístup. Nerozhodují zde naučené znalosti, ale schopnost samostatného uvažování a pohotového rozhodování. Logická olympiáda je svým pojetím unikátní soutěží, protože se nejedná o znalostní soutěž, ale o soutěž rozvíjející především schopnost samostatného logického uvažování.
Pár základních údajů z oylmpiády:
- 19 335 řešitelů z celé ČR
- z toho 3 133 jich bylo z Jihomoravského kraje
- z toho 42 žáků 1. - 5. ročníku z Didaktisu
- z toho 10 žáků mezi 5 % nejlepších řešitelů základního kola z celé ČR
Školní rok 2020/2021
Úspěšnost našich absolventů při přechodu na víceletá gymnázia
- Z 15 žáků 5. ročníku se zúčastnilo přijímací zkoušky na víceleté gymnázium 14 žáků, z toho 11 bylo přijato.
Národní testování 5. ročníků (citováno z výsledkové zprávy):
- Výsledky vašich žáků v českém jazyce řadí vaši školu mezi 10 % nejúspěšnějších škol v testování
- Výsledky vašich žáků v matematice řadí vaši školu mezi 10 % nejúspěšnějších škol v testování.
- Výsledky obecných studijních předpokladů a v anglickm jazyce nnaleznete v přiložené analytické zprávě ZDE.
Cambridgeské zkoušky (www.cambridgeenglish.org):
- Ve školním roce 2020/2021 se cambridgeských zkoušek zúčastnilo 17 žáků naší školy, kteří v průměru dosáhli těchto výsledků (maximum je 5 bodů):
Reading and writing | Listening | Speaking | |
Úroveň Starters | 4,75 | 4,3 | 5,0 |
Úroveň Movers | 4,6 | 5,0 | 5,0 |
Úroveň Flyers | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Česká školní inspekce zhodnotila distanční výuku na ZŠ Didaktis
Počátkem března 2021 nás "distančně" navštívila Česká školní inspekce (dále jen ČŠI). V rámci projektu, jehož cílem bylo sledovat aktuální úroveň on-line výuky na školách a vyhodnotit formu distanční výuky jako takové, inspektoři ČŠI navštívili v naší škole 10 on-line hodin u 10 vyučujících. Obsáhli tak téměř celý učitelský tým. Zaměřili se nejen na cíle, obsah a formy vzdělávání, ale i na dovednosti a zapojení žáků. I pro nás bylo užitečné vyslechnout si zpětnou vazbu a srovnání s jinými školami.
Podle zjištění ČŠI má ZŠ Didaktis:
- nadstandardně obsáhlou škálu nabízených online hodin (povinné předměty, AJ konzultace, ŠD, výchovy, rodilý mluvčí),
- velmi dobře sestaveny rozvrhy pro jednotlivé ročníky, co do počtu online hodin i do skladby jednotlivých dnů,
- velmi zdatně doplněnou online výuku (synchronní) úkoly v Google classroom (asynchronní).
Dále naše škola:
- a jednotliví vyučující nabízejí nadstandardně možnosti konzultací pro žáky i pro rodiče,
- dbá na celkový rozvoj žáka, vyhlašuje výzvy, soutěže, dobrovolné meety pro spolužáky,
- zajistila jednotné online prostředí pro distanční výuku,
- sleduje a vede vyučující ke vzájemnému sdílení, ke zpětné vazbě, pořádá pravidelné porady, hospitace.
ČŠI si všímala také pedagogické činnosti učitelů a posuzovala rovněž zapojení či motivaci samotných žáků v on-line výuce. Podrobnější hodnocení od ČŠI naleznete ZDE.
Ve srovnání s ostatními školami, které inspekce navštívila, a bylo jich opravdu dost, jsme podle ČŠI obstáli na výbornou.
Účast v logické olympiádě:
Logická olympiáda je soutěž pořádaná Mensou České republiky založená na logických úlohách, jejichž řešení vyžaduje samostatný a kreativní přístup. Nerozhodují zde naučené znalosti, ale schopnost samostatného uvažování a pohotového rozhodování. Logická olympiáda je svým pojetím unikátní soutěží, protože se nejedná o znalostní soutěž, ale o soutěž rozvíjející především schopnost samostatného logického uvažování.
Trocha statistiky:
- 12 5098 řešitelů z celé ČR
- z toho 2 066 jich bylo z Jihomoravského kraje
- z toho 33 žáků 1. - 5. ročníku z Didaktisu
- z toho 24 jich bylo mezi 75% nejlepších řešitelů základního kola
- 1 mezi 5 % nejlepších řešitelů základního kola
Školní rok 2019/2020
Národní testování 5. ročníků (citováno z výsledkové zprávy):
- "Výsledky vaší školy v českém jazyce jsou špičkové, vaše škola patří mezi 10 % nejúspěšnějších škol v testování."
- "Výsledky vaší školy v matematice jsou lepší než u 80 % zúčastněných škol.."
- "Výsledky vaší školy v anglickém jazyce jsou nadprůměrné. Patříte mezi úspěšné školy a máte lepší výsledky než 80 % zúčastněných škol."
Ze zprávy pro 5. ročník - viz ZDE
Úspěšnost našich absolventů při přechodu na víceletá gymnázia
- Z 15 žáků 5. ročníku se zúčastnilo přijímací zkoušky na víceleté gymnázium 10 žáků, z toho 7 bylo přijato.
Školní rok 2018/2019
Národní testování 3. a 5. ročníků (citováno z výsledkové zprávy):
- "Výsledky vaší školy jsou špičkové. Vaše škola patří mezi 10 % nejúspěšnějších škol v testování." (Ze zprávy pro 3. ročník - viz zde.)
- "Výsledky dosaženými v českém jazyce patří vaše škola mezi 10 % nejúspěšnějších škol v testování. … Porovnáním výsledků testu z matematiky s výsledky testu OSP jsme zjistili, že ve vaší škole je studijní potenciál žáků v matematice využíván dobře. Výsledky žáků jsou na vyšší úrovni, než jaká odpovídá úrovni jejich studijních předpokladů, učitelé s ním zřejmě velmi dobře zacházejí a žáci pracují nad svoje možnosti." (Ze zprávy pro 5. ročník - viz zde.)
Pangea - matematická soutěž (www.pangeasoutez.cz):
- Soutěže se zúčastnilo 10 930 žáků z ČR.
- 1 žák naší školy se umístil celorepublikově na 1. místě a postoupil do finále.
- Další 2 žáci naší školy se celorepublikově umístili v první desetině zúčastněných.
Testování angličtiny Českou školní inspekcí
- Začátkem školního roku 2018/2019 zařadila naši školu Česká školní inspekce do vzorku základních škol, na kterých testovala úroveň angličtiny u žáků 4. ročníků. Celkem se projektu zúčastnilo 7 699 dětí z různých základních škol v ČR.
- V testování, do něhož jsme přihlásili všech 15 žáků naší IV. A, jsme dosáhli průměrné úspěšnosti 96 % a umístili jsme se tak nad průměrem všech sledovaných škol. Z toho většina našich čtvrťáků získala ve sledovaných oblastech 100 % bodů - přesvědčit se o tom můžete zde.
Cambridgeské zkoušky (www.cambridgeenglish.org):
- Ve školním roce 2018/2019 se cambridgeských zkoušek zúčastnilo 18 žáků naší školy, kteří v průměru dosáhli těchto výsledků (maximum je 5 bodů):
Reading and writing | Listening | Speaking | |
Úroveň Starters | 4,6 | 4,6 | 5,0 |
Úroveň Movers | 4,5 | 4,8 | 5,0 |
Úroveň Flyers | 4,3 | 5,0 | 5,0 |
Úspěšnost našich absolventů při přechodu na víceletá gymnázia
- Z 10 žáků 5. ročníku podalo žádost o přijetí na víceleté gymnázium 9 žáků, z toho 6 bylo přijato.
Školní rok 2017/2018
Národní testování 3. a 5. ročníků (citováno z výsledkové zprávy):
- "Výsledky vaší školy v českém jazyce jsou špičkové, vaše škola patří mezi 10 % nejúspěšnějších škol v testování."
- "Výsledky vaší školy v matematice jsou špičkové, vaše škola patří mezi 10 % nejúspěšnějších škol v testování."
- "Výsledky vaší školy v anglickém jazyce jsou nadprůměrné. Patříte mezi úspěšné školy a máte lepší výsledky než 80 % zúčastněných škol."
- Přesvědčit se o tom můžete zde:
- Testování čtenářské gramotnosti.
- Národní testování.