Potravní řetězce v 3D: Kreativní výuka ekosystémů

Jak propojit kreativitu s učením o přírodě? Žáci 5. třídy na ZŠ Didaktis si to vyzkoušeli na vlastní kůži! V rámci CLIL lekcí se nejprve seznámili s principy potravních řetězců a ekosystémů, a poté své znalosti převedli do praxe pomocí 3D modelování.
Jak vznikaly 3D modely potravních řetězců?
Během hodin pracovních činností si žáci rozdělili role a pracovali ve skupinách. Každý tým si vybral konkrétní ekosystém – oceán nebo džungli – a na základě získaných znalostí vytvořil model, který znázorňuje vztahy mezi producenty, konzumenty a predátory.
Co se žáci naučili?
🔹 Jak fungují potravní řetězce v přírodě
🔹 Kdo jsou producenti, primární a sekundární konzumenti
🔹 Jak se druhy v ekosystému vzájemně ovlivňují
🔹 Propojení výuky biologie s výtvarnou a pracovní činností
Výuka ekosystémů zážitkem
Díky této praktické metodě si žáci nejen rozšířili znalosti o ekologii a biologii, ale také si vyzkoušeli týmovou spolupráci, kreativní myšlení a 3D modelování. Tento přístup podporuje aktivní učení, kdy si děti informace lépe zapamatují tím, že si je samy vizuálně a hmatově zpracují.
📸 Podívejte se na výsledky jejich práce a objevte kouzlo učení v 3D!