Hodnocení školy Českou školní inspekcí

Vynikající úroveň naší školy potvrdila také Česká školní inspekce, jejíž pracovníci nás v listopadu 2014 navštívili a provedli u nás inspekční činnost. Svá zjištění shrnuli v následujících hodnoceních.

Základní a mateřská škola

 

Hodnocení podmínek vzdělávání

  • „Řízení školy je promyšlené, s konkrétně nastavenými záměry a strategiemi dalšího rozvoje školy.“
  • „Zaměstnanci školy mají konkrétně vymezené kompetence, zodpovědnost a plnění svých povinností věnují velkou pozornost. Nastavili systémy jak plánování činnosti školy a vzdělávání tak i jejich pravidelného vyhodnocování.“
  • „Pozitivem v řízení školy jsou jednání pedagogické rady a pravidelné porady školního týmu. Významně přispívají k podpoře týmové spolupráce a sjednocování pedagogických přístupů.“
  • „Bezpečnosti a ochraně zdraví dětí a žáků škola věnuje odpovídající pozornost. Pravidla jsou součástí základních dokumentů školy; děti, žáci i dospělí je přirozeně dodržují. Má vyhodnocena rizika a nastavena pravidla k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí a žáků ve škole, při akcích pořádaných mimo školu i pro činnost při mimořádných událostech.“
  • „Pro naplňování všech vzdělávacích programů má škola velmi dobré materiální podmínky. Její prostory jsou nové, čisté, vzdušné a vkusně vyzdobené pracemi dětí a žáků.“
  • „Spolupráce s partnery přispívá ke zkvalitňování podmínek a průběhu vzdělávání dětí a žáků. Spolupráce se zákonnými zástupci je pravidelná, založená na osobní komunikaci. Zajišťuje mimořádně dobrou vzájemnou informovanost zejména o průběžných výsledcích a chování dětí a žáků a pomáhá účinně řešit vzniklé problémy.“

Hodnocení průběhu vzdělávání

  • „Škola při vzdělávání dětí a žáků ve své koncepci usiluje stát se moderní školou, která využívá moderní metody výuky umožňující efektivní propojení informace se zkušeností a zážitkem a která umožňuje cílený rozvoj jejich dovedností a kompetencí.“

Základní škola

 

Hodnocení podmínek vzdělávání

  • „Ve třídě základní školy je výuka personálně zabezpečena velmi dobře. Učitelka splňuje odbornou kvalifikaci pro činnost, kterou vykonává. Její předností je aktivní znalost anglického jazyka, který přirozeně používá v průběhu výuky. Velmi dobrou kvalitu její práce výrazně ovlivňuje využívání poznatků a dovedností v inovativních moderních pedagogických přístupech.“
  • „Učebna základní školy je zařízena novým žákovským nábytkem a svým vybavením zajišťuje podnětné prostředí pro jejich vzdělávání. Žáci mají k dispozici dostatek kvalitních pomůcek a didaktického materiálu.“

Hodnocení průběhu vzdělávání

  • „Vzdělávání žáků v základní škole je realizováno v souladu s příslušnými právními předpisy. Jeho organizace odpovídá příznivým personálním a materiálním podmínkám a filozofii školy. Respektuje psychohygienické zásady vzdělávací práce i specifické podmínky školy.“
  • „Průběh vzdělávání v základní škole je pozitivně ovlivňován velmi dobrým klimatem ve škole, které se projevuje v klidné a pohodové atmosféře. Vyučující vstřícně komunikuje s žáky a respektuje jejich individuální potřeby. V závislosti na organizaci vyučování využívá odpovídající formy a metody vzdělávací práce. Žáci se aktivně zapojují do individuálních i skupinových činností, při kterých si osvojují potřebné vědomosti a dovednosti.“
  • „Účinná podpora čtenářské, cizojazyčné a sociální gramotnosti se projevuje v jejich velmi dobré dovednosti reprodukovat obsah přečteného a orientovat se v textu, rozdělit si úkoly a spolupracovat při vyhledávání potřebných informací.“
  • „Vzdělávací proces směřuje k postupnému osvojování všech klíčových kompetencí základního vzdělávání.“

Hodnocení výsledků vzdělávání

  • „Základní škola má kvalitně nastavený systém plánování a hodnocení výsledků vzdělávání, který postupně začíná využívat a se kterým seznámila všechny účastníky vzdělávání. Pozitivem je, že se cíleně zaměřuje na vedení žáků k sebehodnocení a podrobnějšímu hodnocení kvality vlastní práce.“

Mateřská škola

 

Hodnocení podmínek vzdělávání

  • „Uspořádání prostorné třídy mateřské školy i její vybavení převážně novými didaktickými pomůckami odpovídá potřebám předškolního vzdělávání. Způsob uložení pomůcek dětem umožňuje samostatnost při jejich využívání.“

Hodnocení průběhu vzdělávání

  • „...kvalitně zpracovaný ŠVP pro předškolní vzdělávání, který má dobrou vypovídací hodnotu. Přehledně a srozumitelně informuje o filozofii, záměrech a směřování školy. Promyšleně stanoví strategie, jasně určuje priority ve vzdělávání, při kterých jsou uplatňovány moderní pedagogické přístupy. Vzdělávací obsah zpracovaný formou integrovaných bloků je předpokladem pro zajišťování komplexního rozvoje osobnosti dítěte.“
  • „ŠVP pro předškolní vzdělávání klade důraz na posílení vědomí vlastní důstojnosti dítěte, jeho vnímavosti k druhému člověku, rozvoji osobité tvořivosti, fantazie a schopnosti reflektovat a pojmenovávat vlastní postoje a prožívání. K jeho naplňování má škola výhodné personální zajištění (téměř celou dobu byly při výuce přítomny obě učitelky) a nízký počet dětí ve třídě.“
  • „Velmi dobrou úroveň má průběžné, přirozenou formou prováděné seznamování s anglickým jazykem. Děti spontánně komunikují s učitelkami, které používají anglický jazyk. Rozumějí jejich pokynům.“
  • „Denní režim respektuje biorytmus dětí a umožňuje uspokojovat jejich individuální potřebu spánku a odpočinku.“

Hodnocení výsledků vzdělávání

  • „Z hlediska vytváření klíčových kompetencí dosahuje škola nejvýraznějších výsledků v sociální oblasti. Děti přicházejí do tříd s radostí a cítily se v nich spokojeně, bezprostředně navazují kontakty s kamarády i dospělými. Mají dobře upevněné hygienické, zdvořilostní návyky.“

Zájmové vzdělávání

 

Hodnocení podmínek vzdělávání

  • „Zázemí i vybavení pro zájmové vzdělávání umožňuje dobře realizovat cíle stanovené v ŠVP školní družiny.“

Hodnocení průběhu vzdělávání

  • „Základním dokumentem pro vzdělávací a zájmové činnosti ve školní družině je dobře zpracovaný ŠVP školní družiny.“
  • „Zájmové vzdělávání zajišťované školní družinou navazuje na základní vzdělávání v dopoledních i odpoledních hodinách. Umožňuje ověřování a upevňování školních poznatků a získávání dalších formou her a dalších činností. Plánované i jednorázové činnosti podporují nadání žáků a jejich celkový rozvoj.“
  • „Také v zájmovém vzdělávání bylo zajištěno intenzivní seznamování s anglickým jazykem v každodenních běžných komunikačních situacích.“
  • „Různorodé činnosti ve školní družině vhodně podporují zdravý psychický vývoj účastníků a umožňují jim relaxovat po soustředění ve vyučování.“